گیاه پای شیر یا شنل بانو چیست؟ چه خواصی دارد؟ جوشانده گیاه پای شیر یا شنل بانو چگونه درست می شود؟ اینها تمام سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم.

پای شیر چیست؟

پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سرده پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است. در انگلیسی به آن علاوه بر نام پای شیر، شنل بانو  یا شنل عروس نیز می‌گویند. تقریباً در همه نواحی و مناطق قابل کشت است ولی سرزمین اصلی آن کوه‌های شرق آفریقا است که توسط توفان‌های اقیانوسی هند و اطلس به سایر نقاط دنیا سفر کرده است. این گیاه که برای بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های زنان مفید است، هم در زمینه طب سنتی و هم در حوزه طب مدرن مورد توجه است.

 

 

پای شیر، راه حل طبیعی برای مشکلات بارداری زنان


گیاه پای شیر یا شنل بانو بیشترین گیاه مورد استفاده خانم ها از دوران باستان تا به اکنون بوده است. در اروپا و روسیه تقریباً هیچ زنی وجود ندارد که گیاه پای شیر را نشناسند. مشکل مهمی که زنانی با  زایمان های متعدد با آن روبرو هستند، خطر بالای سقط جنین است. این گیاه توانایی تقویت عضلات رحم را دارد. در ماه های چهار تا شش بارداری از موجب جلوگیری از سقط جنین زنان، با سابقه سقط قبلی می شود

گیاه پای شیر یا شنل بانو به همراه پیازدرمانی موجب درمان تخمدان پلی کیستیک، افزایش کیفیت تخمک ها و بالا بردن شانس بارداری می شود.

مصرف گیاه پای شیر از ماه سوم بارداری روزی یک یا دوبار موجب تقویت ماهیچه های رحمی شده و به طور قابل توجهی خطر سقط جنین را در ماه های بالاتر باراداری کاهش می دهد.( قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید)

پای شیر، گیاه زنان!

پروردگار عالم هیچ چیزی را بدون دلیل نیافریده است، هر مخلوق او با یک دلیل و برهانی خلق شده است. به جرات می توان گفت که پای شیر یا شنل بانو برای رحم زنان آفریده شده است.مهمترین ویژگی این گیاه تنظیم دوره قاعدگی است. از خونریزی زودرس یا تاخیر قاعدگی جلوگیری می کند.
هنگامی که به عنوان چای مصرف شود، درد قاعدگی را کاهش می دهد. این گیاه را گیاه زنان است و  آنچه این گیاه را با این خصوصیت قدرتمند می کند ماده فعال فلوباپن موجود در آن است.

پای شیر یا شنل بانو درمان بالا بودن هورمون fsh در زنان

گیاه پای شیر یاریگر زنان جوانی است که با بالا بودن و افزایش هورمون FSH مواجه هستند.

افزایش میزان هورمون FSH که در تحلیل آزمایشات خون در زنانی که وارد دوره سوم زندگی خود می شود ممکن است برای آنها نگران کننده باشد و این موجب ایجاد نگرانی و ترس در آنها به دلیل احمال ورود به مرحله یائسگی شود. این اضطراب باعث ناراحتی آنها می شود و حتی برخی از آنها را به بحران می اندازد. احساس هراس و اضطراب ممکن است بر تعادل هورمونی تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد بی نظمی های قاعدگی با شدت بیشتر شود.

پای شیر یا شنل بانو یاریگر زنانی است که مستعد ابتلا به یائسگی زودرس هستند.

پای شیر یائسگی را به تعویق می انداز و مشکلات رایج زنان در فرآیند یائسگی تعریق زیاد، عصبی بودن، استرس و عدم تعادل هورمونی است.
پنجه شیر تمام این مشکلات را به حداقل می رساند و اطمینان می دهد که این روند راحت است.

اگر دوران قاعدگی طولانی و خونریزی های شدید دارید، پای شیر مصرف کنید

پای شیر یا شنل بانو در درمان افرادی که در دوران قاعدگی خون زیادی از دست داده یا دوره های خونریزی طولانی مدت دارند بسیار مفید است.

با وجود اینکه این یک قاعده کلی نیست ولی، ممکm,ن است قاعدگی در زنانی که اندوه و اضطراب را تجربه می کنند، چند روز زودتر شروع شود ، و این در حالی است  که در زنانی که تحت تنش های استرس زا و عصبی هستند، قایدگی آنها چند روز دیرتر شروع شود. این موضوع  نشانگر این است که چگونه روحیه زن می تواند در روزهای قاعدگی او تأثیر بگذارد.

پای شیر کیفیت اسپرم و تخمک را افزایش می دهد


مطالعات نشان داده است که پای شیر خطر ابتلا به اختلالات تولید مثل را کاهش می دهد.
باعث بهبود کیفیت اسپرم در مردان می شود.
در زنان، از تولید تخمک سالم حمایت می کند. برای سلامت باروری زنان بسیار مفید است.
اگرچه کیفیت اسپرم را در مردان بهبود می بخشد، اما برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود.

گیاه پای شیر در درمان مشکلات جنسی موثر است

پای شیر یا شنل بانو  ناتوانی جنسی را از بین می برد، از بیماری های جنسی جلوگیری می کند. دارای اثر مقوی جنسی است و لذت جنسی را افزایش می دهد

گیاه پای شیر درمان اسهال و کم خونی و کمک به بسته شدن سریع زخم

پرفسور ساراچ اوغلو تحقیق درباره گیاه پنجه شیر را برای اولین بار از دهه هفتاد شروع کرد. و به این نتیجه دست یافت که وقتی برگ و ساقه این گیاه با هم استفاده شود، در درمان اسهال بسیار موثر خواهد بود. نباید فکر کرد، که مصرف آن در افرادی که اسهال ندارند، موجب یبوست می شود. زیرا موجب یبوست نمی شود. پنجه شیر تنها موجب کاهش و کنترل حرکات پریسالتیک روده می شود. در افرادی که شکایت هایی همچون سندرم روده تحرک پذیر )ibs( دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

مصرف این گیاه در  بسته شدن سریع زخم هایی که دیر بهبود می یابند و یا زخم های ناشی از جراحی بسیار تاثیرگذار است. به كسانی كه كم خونی مكرر (كم خونی مربوط به آهن) را تجربه می كنن. توصیه میشود حداقل 5 تا 6 بار در هفته چای این گیاه بنوشند.

پای شیر برای بیماری های پوستی مفید است


پنجه شیر یک گیاه دوستدار پوست است. اثر ترمیم کنندگی و التیام بخشی روی پوست دارد.
از ایجاد لک روی پوست جلوگیری می کند. آکنه و مشکلات آکنه را از بین می برد.
مشکلات پوستی مانند التهاب، خارش، سوزش و قرمزی را از بین می برد.
به پوست کمک می کند تا ظاهری سالم داشته باشد.

 

درمان بی نظمی های قائدگی و موهای زاید با گیاه پای شیر به روش پرفسور ساراچ اوغلو

150 -200 میلی لیتر آب در جوش بدون کلر را در ظرف (لعابی، چینی و یا پیرکس) ریخته و سپس 4 گرم (یک مشت کوچک) از گیاه پای شیر ریخته و به مدت ده دقیقه با شعله ملایم بجوشانید.

بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید. این جوشانده را به مدت یک ماه هر روز یک لیوان بنوشید بعد ازاتمام یک ماه به مدت یک هفته استراحت و سپس مجددا طبق روال ماه قبل انجام دهید

بهترین زمان مصرف این جوشانده دو ساعت بعد از صرف صبحانه و یا بعد از ظهر با معده خالی است.

اگر پس از اتمام دو ماه هنوز نامنظمی پریودتان ادامه دارد به مدت یک ماه دیگر نیز این درمان را ادامه دهید.

درمان بالا بودن هورمون FSH با گیاه پای شیر به روش پرفسور ساراچ اوغلو

150 -200 میلی لیتر آب در جوش بدون کلر را در ظرف (لعابی، چینی و یا پیرکس) ریخته و سپس 4 گرم (یک مشت کوچک) از گیاه پای شیر ریخته و به مدت ده دقیقه با شعله ملایم بجوشانید.

بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید.  این جوشانده را به مدت یک ماه و روزی دو بار هر بار یک لیوان بنوشید. بعد ازاتمام یک ماه به مدت یک هفته استراحت و سپس مجددا طبق روال ماه قبل انجام دهید.

بهترین زمان مصرف این جوشانده:

لیوان اول دو ساعت بعد از صرف صبحانه

و لیوان دوم دو ساعت بعد از خوردن شام می باشد

در هر وعده به صورت تازه تهیه و مصرف شود

به منظور نتیجه گیری بهتر از این جوشانده لازم است که حتما از تاریخ برداشت این گیاه بیشتر از یکسال نگذشته باشد. چون این گیاه بعد از گذشت یک سال خواص خود را به میزان 75 درصد از دست می دهد.

گیاه پای شیر را از کجا بخرم؟

شما میتوانیدگیاه وارداتی پای شیر را از فروشگاه ما با بهترین کیفیت و قیمت خرید کنید.

برای خرید گیاه پای شیر کلیک کنید

نکات مورد توجه قبل از استفاده از جوشانده پای  شیر:

  • این جوشانده را در افراد کوچکتر از 12 سال قبل از هماهنگی با پزشک به هیچ عنوان استفاده نکنید
  • در یک زمان مشخص بیشتر از یک جوشانده استفاده نکنید همچنین در طول دوره استفاده از یک نوع جوشانده هیچ گونه دمنوش گیاهی دیگر (چای سبز، بابونه، مریم گلی و...) را مصرف نکنید.
  • تهیه همه جوشانده ها در ظرف استیل، شیشه ای و یا چینی ضروری است.
  • از تاریخ برداشت گیاه نباید بیشتر از یکسال گذشته باشد.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد