در این مقاله سعی داریم به توضیح جامع و کامل در مورد خرنوب، تشخیص خرنوب اصل و باکیفیت از جنس نامرغوب و غیر اصل، خواص خرنوب و فرق خرنوب اصل و غیر اصل و و پیشینه خرنوب و استفاده های آن در دنیا بپردازیم.

خرنوب چیست؟

خرنوب چیست و از کجا آمده؟ خواص درمانی خرنوب چیست، عوارض خرنوب چیست، تاثیر گیاه خرنوب بر روی اسپرم مردان، تاثیر گیاه خرنوب بر روی زنان، خرنوب ترکیه با خرنوب ایرانی چه تفاوتی دارد؟خرنوب اصل را از کجا بخریم؟ در این مقاله به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

در ایران خرنوب با خاصیت درمانی فوق العاده آن در درمان مشکلات اسپرم معروف شده است که ما در مقالات خواص درمانی خرنوب، و طرز تهیه جوشانده خرنوب به روش درمانی پرفسور ساراچ اوغلو به توضیح آن به صورت کامل پرداخته‌ایم. 

 برای خرید خرنوب اصل ترکیه با کیفیت عالی از سایت طب سبز کلیک کنید 

درخت خرنوب یا Ceratonia siliqua دارای میوه‌ای است که مانند غلاف نخود فرنگی قهوه‌ای تیره است که خمیر و دانه را حمل می‌کند. غلاف خرنوب روی درخت خرنوب رشد می‌کند و از شاخه‌هایش آویزان است. خرنوب یک غلاف گرمسیری است که حاوی ساقه‌ی شیرین خوراکی و دانه های غیر قابل خوردن است.

خرنوب اصل از کجا می آید؟

یونانیان باستان اولین کسانی بودند که درختان خرنوب را کاشتند که اکنون در سراسر جهان از هند تا استرالیا رشد می‌کنند. خرنوب در زمان جنگ توسط یونانیان برای تغذیه سربازان وارد ایران شد و از آن موقع درختان خرنوب در نواحی مختلف ایران از جمله کازرون، شیراز وبرخی از نواحی کردستان و شمال کشور وجود دارد اما باتوجه به اینکه شرایط مناسب برای رشد و میوه دهی با کیفیت درخت خرنوب، آب و هوای مدیترانه ای است، این گیاه که در ایران به عمل می آید، میوه های بی کیفیت داشته و به هیچ عنوان برای خواص دارویی مناسب نمی باشد. و باتوجه به قیمت پایین آن، خرنوب ایرانی در بیشتر عطاری های کشور به فروش میرسد ولی متاسفانه هیچ خواص درمانی نداشته و درمان با این نوع، بی نتیجه خواهد بود. اینجاست که آگاهی از نحوه تشخیص خرنوب ترک از خرنوب ایرانی ضروری به نظر میرسد و به همین دلیل مقاله دیگری تهیه کردیم که نحوه تشخیص خرنوب اصل را به شما آموزش دهیم. برای مطالعه مقاله تشخیص خرنوب اصل کلیک کنید

خرنوب ایرانی:

خرنوب ترکیه:

استفاده های اولیه و تاریخی از خرنوب

خرنوب گونه‌ای است که دارای سابقه طولانی در استفاده از انسان از آن را داراست. خرنوب بومی شرق مدیترانه است، احتمالا شرق میانه، که حداقل 4000 سال در آن کشت شده است. طبق "دایره المعارف مواد غذایی شفا دهنده"، شیمیدانان قرن نوزدهم در انگلستان، غلاف خرنوب را به خوانندگان می‌فروختند. جویدن غلاف خرنوب به خوانندگان کمک می‌کند تارهای صوتی‌شان را آرام کنند و گلویشان را پاک کنند. 

خرنوب در بیشتر کشورها برای خرید در عناوین زیر در دسترس است:

گیاه خرنوب، شربت یا همان شیره خرنوب، پودر خرنوب، چیپس و قرص های رژیمی

اما در ایران ما این محصول را به صورت گیاه خرنوب، پودر خرنوب و شیره خرنوب در دسترس داریم. گاهی برخی از فروشندگان از طریق پودر کردن این گیاه اقدام به فروش آن میکنند که بایستی از کیفیت خرنوب پودر شده و خالصی یا ناخالصی، آن اطمینان حاصل کنید.. بهتر است خود خرنوب را تهیه کرده و در منزل پودر نمایید. برای خرید پودر خرنوب خالص و با کیفیت اینجا کلیک کنید

 خواص خرنوب

خرنوب شامل بسیاری از مزایای سلامتی است که بسته به نحوه آماده سازی گیاه می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای مسائل مربوط به سلامت انسان استفاده شود. مهمترین خاصیت خرنوب نقش آن در درمان مشکلات اسپرم از جمله تعداد کم، حرکت پایین و مورفولوژی کم اسپرم کار برد دارد. و تاکنون افراد بسیاری از طریق استفاده از جوشانده خرنوب نتیجه گرفته اند که البته روش درمان صحیح در این امر بسیار حایز اهمیت است .(برای مشاهده روش درمان صحیح خرنوب که طب سبز از طریقه ترجمه کتاب پرفسور ساراچ اوغلو برای شما تهیه کرده است اینجا کلیک کنید.)  اما خرنوب خواص بسیار دیگری نیز  دارد که در زیر به آن پرداخته ایم.  

سایر خواص خرنوب:

غلاف خرنوب شامل سه قسمت مختلف است؛ پوسته بیرونی، مواد مغذی داخلی و دانه.خرنوب‌ها دارای پروتئین بالا هستند، حاوی ویتامین های ضروری هستند و جایگزین سالم برای بیشتر غذاهای میان وعده می باشند.

خرنوب بدون کافئین و تئوبرومین، بدون فرآورده های فنیلتیالین فاقدگلوتن است. خرنوب عملا بدون چربی دارای سطح بالای فیبر مناسب در رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان هاسرشار از کلسیم و فسفر (مبارز پوکی استخوان) استدارای سدیم کم و پتاسیم بالا است.

خرنوب قادر به بهبود هضم غذا و درمان اسهال است قادر به کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون است و مناسب برای بیماران دیابتی است. خرنوب به عنوان داروی گیاهی برای کاهش وزن استفاده می شود مورد استفاده برای درمان سرفه، آنفلوآنزا و کم خونی و منبع خوبی از ویتامین E (ویتامین B)، (ویتامین B2)، (ویتامین A)، آلفا توکوفرول و ergocalciferol (ویتامین D2)

خرنوب همچنین دارای فیبر، پکتین و پروتئین است. 

در هر 2 قاشق غذاخوری پودر خرنوب:

 3.5 گرم (گرم) چربی7 گرم شکر50 گرم سدیم8 گرم کربوهیدرات2 گرم فیبر2 گرم پروتئین8 درصد از مصرف روزانه کلسیم توصیه شده موجود است. 

مزه خرنوب چگونه است؟

طعم خرنوب شیرین است و ته مزه کاکائو دارد. اما اگر قصد دارید آن را به منظور درمان و به صورت جوشانده استفاده کنید، جوشانده خرنوب مزه بسیار ملایمی دارد. 

طبع خرنوب جیست؟

در بسیاری از سایت ها و یا توسط برخی از افراد فعال در حوزه طب سنتی، خرنوب میوه‌ای با طبع سرد و خشک معرفی شده است. اما طبع سرد برای میوه ای که شیره ای شیرین داشته و در درمان بی میلی جنسی بسیار موثر است کمی بعید به نظر می رسد و من به شخصه اعتقادی به طبع سرد خرنوب ندارم!. 

 برای خرید خرنوب اصل ترکیه با کیفیت عالی از سایت طب سبز کلیک کنید 

 موارد مصرف خرنوب

مردم دنیا از میوه خرنوب به عنوان دارو و غذا استفاده می کنند.

در پزشکی، خرنوب برای مشکلات  اسپرم (تعداد کم، تحرک پایین و شکل نامناسب اسپرم)، مشکلات تنفسی، آسم و آلرژی، مشکلات گوارشی از جمله اسهال، سوزش سر دل و عدم توانایی جذب مواد مغذی مناسب توسط روده جذب استفاده می شود. این اختلالات جذب شامل بیماری سلیاک و چرک است.

سایر موارد استفاده از خرنوب شامل درمان چاقی، استفراغ در دوران بارداری و کلسترول بالا است. در نوزادان، خرنوب برای استفراغ، سرگیجه و اسهال استفاده می‌شود.برای اطلاع از طرز تهیه جوشانده خرنوب برای موارد درمانی از جمله تقویت اسپرم برای بارداری و افزایش اسپرم، همچنین به منظور درمان آسم و آلرژی و مشکلات تنفسی مقاله طرز تهیه جوشانده خرنوب  را بخوانید

در غذاها و نوشیدنی‌ها، خرنوب به عنوان یک عامل طعم دهنده و به عنوان یک جایگزین شکلات استفاده می‌شود. شما  می‌توانید از آن به عنوان شیرین‌کننده طبیعی و یک جایگزین مناسب برای شکلات در غذاهای شیرین مورد علاقه خود و همچنین شیرینیها، شکلات‌ها، و براونی‌ها استفاده کنید و بدون نگرانی از افزایش قند و یا چاقی از خوردن آنها لذت ببرید.

پودر خرنوب و شیره آن نیز به عنوان مواد تشکیل دهنده در محصولات غذایی استفاده می شود.

 آیا می‌توانم شیره خرنوب را جایگزین شکر کنم؟

بله، شما می‌توانید شیره خرنوب را به عنوان یک جایگزین برای قند یا قهوه یا هر نوع نوشیدنی مورد علاقه خود اضافه کنید.

ما یک مقاله جامع درمورد شیره خرنوب برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با کلیک بر روی گزینه شیره خرنوب چیست به آن دسترسی داشته باشید. 

آیا خرنوب باعث کاهش قند خون می شود؟

از آنجا که خرنوب به طور طبیعی شیرین است، می‌تواند به کاهش اشتیاق شما به قند را به طور طبیعی کمک کند. خرنوب دارای شاخص گلیسمی پایین است، و مقدار بار گلیسمی کمی دارد و بدون شیرین کننده اضافه شده است. علاوه بر این به بهبود حساسیت کمک می‌کند.

چرا خرنوب یک درمان بسیار خوب برای مدیریت وزن است؟

خرنوب دارای کالری کمتر از شکلات است، خرنوب 17 برابر چربی کمتر از شکلات دارد، باعث افزایش میزان اسید چرب و اکسیداسیون چربی می‌شود و غنی از فیبر رژیمی است. 

خرنوب، مفید برای مشکلات گوارشی 

اگر مشکلات گوارشی دارید، ممکن است بخواهید به دنبال خوردن خرنوب باشید. تانن موجود در خرنوب که از ترکیبات رژیمی در گیاهان است، متفاوت از تانن‌های معمول موجود در گیاهان دیگر است. تانن‌های گیاهی معمول در آب حل می‌شوند و از هضم جلوگیری می‌کنند، اما تانن‌های خرنوب این گونه نیستند. در عوض، آنها باعث خشکی در دستگاه گوارش می‌شوند که به مقابله با سموم و جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در روده کمک می‌کند. 

خرنوب، ضد اسهال

قندهای طبیعی در خرنوب همچنین باعث کم شدن مدفوع شل می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که آبمیوه‌های حاوی خرنوب می‌تواند یک راه امن و موثر برای درمان اسهال در کودکان و بزرگسالان باشد. قبل از مصرف خرنوب به عنوان یک مکمل، با پزشک خود مشورت کنید. 

آیا بچه ها می توانند خرنوب مصرف کنند؟

برای بچه های کوچک و کودکان نوپا جایگزین های بسیار سالمی وجود دارد که می توانید فرزندانتان را به آن عادت دهید. شما به راحتی می‌توانید کاکائو را با خرنوب جایگزین کنید! مزایای خرنوب شامل موارد زیر است:دارای پروتئین بالا هستند، حاوی ویتامین های ضروری هستند و جایگزین سالم برای بیشتر غذاهای میان وعده می باشند 

خرنوب یک جایگزین عالی برای گیاه خواران

هنگام پخت و پز، شما می‌توانید خرنوب را به جای شکلات در نسبت 1 به 1 جایگزین کنید. اگر مشکل لاکتوز دارید ویا وگان هستید، خرنوب جایگزین مناسبی است.  

 برای خرید خرنوب اصل ترکیه با کیفیت عالی از سایت طب سبز کلیک کنید 

خرنوب باعث کاهش کلسترول می‌شود. چرا؟از آنجا که حاوی لیگنین و پلی فنول است که می تواند به اسیدهای صفراوی و LDL کلسترول برای دفع ادرار کمک کند. دو نوع کلسترول وجود دارد.1ـ  LDL-چگالی لیپوپروتئینکلسترول بد است که کلسترول را به سلول‌های شما منتقل می‌کند. اما هنگامی که LDL بیش از حد دارید، می تواند در دیواره‌های شريانی شما تجمع کرده و باعث تنگ شدن آنها شود. این موضوع جریان خون را کاهش می‌دهد، که می‌تواند برای سلامت قلب شما بد باشد.2ـ HDL-چربی لیپوپروتئینکلسترول خوب است، کلسترول اضافی خون را به کبد در جایی که آن را از بدن جدا کرده و از بین می‌برد برمی‌گرداند. این بدان معنی است که با سطح بالایی از کلسترول خوب HDL می توانید سلامت قلب خود را حفظ کنید.  

آیا بیماران دیالیز میتوانند خرنوب بخورند؟

مقدار پتاسیم در خرنوب 108mg در هر 20g است. انجمن آمریکایی بیماران کلیوی توصیه می کند مصرف روزانه پتاسیم بین 2000 تا 3000 میلی‌گرم برای بیمار مبتلا به همودیالیز باشد.بیمار مبتلا به دیالیز اجازه مصرف مقدار بیشتری پتاسیم را به صورت روزانه دارند، این بیماران معمولا می توانند 3000 تا 4000 میلی گرم پتاسیم در روز مصرف کنند 

شاخص گلیسمی (GL) خرنوب چند است؟

خرنوب دارای GI بین 15-20 است، که بسیار کم است. خرنوب زیر رده GI کم است  

خرنوب سرشار از فیبر نامحلول و فیبر محلول است. این دو چه هستند؟

دو نوع فیبر وجود دارد: محلول و نامحلول. تفاوت این دو این است که فیبر محلول در بدن هضم می شود، ولی فیبر نامحلول هضم نمی‌شود.فیبر محلول در آب حل می‌شود و باعث هضم کند غذا می‌شود که «سیر» بودن را به فرد می‌دهد.فیبر نامحلول از طریق بدن عبور می‌کند بدون اینکه شکسته شود. این به مقدار زیادی به مدفوع اضافه می‌کند و به نظر می‌رسد که مواد غذایی به سرعت از معده عبور می‌کنند که از خاصیت "ملین بودن" برخوردارند. 

خرنوب  بدون کافئین و Theobromine آزاد است. Theobromine چیست؟

مزیت اصلی خرنوب به عنوان یک جایگزین شکلات این است که، بر خلاف کاکائو، خرنوب حاوی کافئین یا Theobromine نیست. Theobromine محرک محسوب می‌شود. اثر آن مانند کافئین و شبیه به چای است.اگر چه Theobromineبه  خودی خود کافئین ندارد، ولی در تحریک قلب و سیستم عصبی عملکردی مشابه کافئین دارد. (به همین دلیل سگ ها نباید شکلات بخورند) و به همین دلیل کاکائو را برای بچه های کوچک توصیه نمی کنند. 

استفاده های دیگر خرنوب 

باغبانان می توانند از درختان خرنوب برای مراقبت از زمین استفاده کنند. درختان خرنوب به خشکسالی مقاوم هستند، خشکی خاک را می گیرند و از نمک خاک را تنظیم می کنند. برگهای سبز براق نسبتا مقاوم به شعله هستند که باعث می شود که درختان خرنوب یک مانع بزرگ در برابر آتش باشند. شما همچنین می توانید از غلاف خرنوب برای تغذیه دام استفاده کنید. 

آدامس خرنوب 

خرنوب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و داروها استفاده می شود و موجود است. این معمولا به عنوان C. silico شناخته می شود، که نام علمی آدامس خرنوب است. آدامس از دانه ها می آید که 35٪ آدامس دارند.آدامس خرنوب عمدتا در لوازم آرایشی استفاده می شود که به شرح زیر است:یک چسب یا اتصال دهندهیک تثبیت کننده برای مایعاتعطرافزایش دهنده بافتبسیاری از شرکت ها از آدامس خرنوب برای افزایش بافت غذا استفاده می کنند. شما می توانید آدامس خرنوب را در بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند  عذاهای پخته شده، سس سالاد و محصولات گوشتی پیدا کنید. 

چرا طعم پودر خرنوب مقداری تلخ است؟

خرنوب غنی از تانن است، به همین دلیل طعم پودر خرنوب کمی مزه تلخی دارد. 

عوارض خرنوب 

خرنوب یک گیاه مطمن با خطر کم در نظر گرفته می‌شود. اداره غذا و دارو ایالات متحده (FDA) خرنوب را برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی تأیید کرده است. در بسیاری از کشورها شما می‌توانید خرنوب را  به عنوان آدامس، پودر، و یا چیپس در اکثر فروشگاه های تخصصی و یا غذاهای بهداشتی خریداری کنید. همچنین به عنوان یک مکمل در قرص ها، در اکثر داروخانه ها بفروش می رسد. ممکن است یک واکنش آلرژیک به خرنوب ایجاد شود، اما این نادر است. پس برای کسانی که به دنبال فهمیدن عوارض گیاه خرنوب هستند، باید بگوییم خرنوب یک گیاه مطمئن برای استفاده است.اگرچه آلرژیهای خرنوب کمیاب هستند، یک مطالعه از اسپانیا نشان داد که افراد مبتلا به آلرژی به تنقلات(مغزها) و حبوبات هستند ممکن است واکنش آلرژیک به آدامس خرنوب را نشان دهند. این واکنش ها شامل بثورات، آسم و تب یونجه بوده است. اما این مطالعه همچنین گزارش داد که افرادی که به طور خاص به بادام زمینی حساسیت دارند قادر به خوردن دانه های خرنوب پخته شده و آدامس خرنوب هیچ مشکلی هستند.به عنوان یک مکمل غذایی، خرنوب تحت دستورالعمل FDA نیست. مصرف بیش از حد خرنوب ممکن است ب در زنان باردار خطرناک باشد. این ممکن است سبب کاهش وزن ناخواسته و کاهش سطح قند خون و انسولین شود.   

چرا باید خرنوب خورد؟

افزودن یا جایگزینی خرنوب به رژیم غذایی شما می تواند به موارد زیر کمک کند:کلسترول را پایین می آوردخطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهدمشکلات مربوط به معده را تسکین می دهداسهال را درمان می کندگیاه خرنوب، مانند کاکائو، حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی شناخته شده اند که ابتلا خطر به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن غذاهای غنی از پلی فنول مانند خرنوب به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش کلسترول بالا کمک کند. 

پزشکان همکار

سال 91 که خرنوب را در ایران معرفی می کردم هرگز فکر این را هم نمی کردم که روزی انقدر معروف شود و هزاران نفر با آن طعم داشتن فرزند را تجربه کنند. خدا را سپاس که هم اکنون بعد از ده سال خرنوب در جایگاهی ایستاده است که حتی پزشکان طب مدرن نیز آن را به بیماران توصیه می کنند. به امید اینکه هیج پدر و مادری در حسرت داشتن فرزند بمانند. اسامی پزشکانی که خواص خرنوب برای اسپرم را تایید کرده اند در هایلایت اینستاگرام ما موجود است.

خرنوب را از کجا بخرم؟

اگر به دنبال تهیه خرنوب به ویژه برای مصارف درمانی هستید توصیه می‌کنم این گیاه را از مکان های معتبر تهیه کنید. به دلیل اینکه این گیاه در ایران ناشناخته بوده است بسیاری از فروشندگان مواد گیاهی از جمله عطاری ها گیاه خرنوب را با مواد مشابه دیگری (مانندفلوس یا همان خرنوب هندی ) اشتباه گرفته و به اشتباه به مراجعه کنندگان میفروشند. همچنین به دلیل عدم آگاهی از مکانسیم اثر این گیاه روشهای غلط و نامناسبی را برای درمان به مراجعان پیشنهاد میدهند.اینجاست که اهمیت خرید و مشاوره استفاده از منبع آگاه ضروری می نماید. 

 برای خرید خرنوب اصل ترکیه با کیفیت عالی از سایت طب سبز کلیک کنید 

چرا از طب سبز خرید کنم؟

طب سبز این افتخار را دارد که با ترجمه کتاب راهنمای گیاهان دارویی«پرفسور دکتر ابراهیم عندان ساراچ اوغلو»  و ارائه دستور مصرف خرنوب به عنوان داروی افزایش اسپرم و درمان مشکلات ناباروری مردان، اولین معرفی کننده گیاه خرنوب در ایران است و سال 1390 این گیاه را از طریق وبلاگ kharnoob.blogfa.ir در ایران معرفی کرد و با جمع آوری تعداد زیادی از نمونه های موفق نتیجه گرفته از خرنوب، اعتبار خود را قدرت بخشید و اینک با پزشکان بسیاری در ارتباط بوده و مطالعاتی را در این زمینه در حال انجام است.ما به شما اطمینان می دهیم خرنوب اصل و با کیفیت را به شما ارائه می دهیم. رضایت مشتریانمان و هزاران نتایج درمان را می توانید در صفحه اینستاگرام ما و یا کانال تلگرام ما به آدرس @tebesabz مشاهده نمایید. 

همچنین طرز تهیه و مصرف جوشانده خرنوب برای نتیجه دهی بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل طب سبز با ترجمه کتاب دکتر ساراچ اوغلو و ارتباط با مجموعه بزرگ ساراچ اوغلو بهترین طریقه مصرف خرنوب را در قالب بروشوری در بسته های شما قرار داده ایم باشد که این تلاش ما قدم کوچکی در راستای رسیدن زوج های جوان به آرزوی فرزند دار شدن باشد.

/سبز باشید/

برای خرید خرنوب اصل ترکیه با کیفیت عالی هم اکنون کلیک کنید  

   

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد